Vad söker du?

    Övriga

    Användare

    Varifrån samlar vi in personuppgifter?

    Dig själv

    Vi samlar in de personuppgifter som du lämnar till oss när du använder vår webbplats och våra digitala kanaler, kontaktar oss eller registrerar dig för våra utskick.

    Varför behandlar vi dina personuppgifter?

    Hantera prenumerationer

    Vi behandlar dina uppgifter i syfte att hantera dina prenumerationer av, t.ex. pressmeddelanden, på vår webbplats och i sociala medier. Du har rätt att, när som helst, avregistrera dig från utskick. Detta kan du göra bland annat genom att klicka på en avregistreringslänk direkt i utskicket. 

    Kommunicera och hantera förfrågningar

    Vi behandlar dina uppgifter för att kommunicera med dig och hantera förfrågningar från dig i digitala kanaler, t.ex. om du ställer frågor till oss i sociala medier.

    Utvärdera och följa upp användningen av digitala kanaler

    När du använder våra digitala kanaler, t.ex. icafastigheter.se, samlar vi in de uppgifter som du lämnar. De används sedan för att utvärdera och följa upp användningen av de digitala kanalerna, med hjälp av t.ex. besöks- och klickstatistik.

    Hantera och bemöta rättsliga krav

    Vi behandlar dina uppgifter för att hantera och bemöta rättsliga krav, t.ex. vid en tvist eller en rättsprocess.

    Uppfylla rättsliga skyldigheter

    Vi måste behandla dina personuppgifter för att uppfylla rättsliga skyldigheter, t.ex. enligt dataskyddslagstiftning.

    Hantering, skydd och utveckling av våra system och tjänster

    Dina uppgifter används av ICA Fastigheter för att hantera, skydda och utveckla våra system och tjänster, t.ex. för att felsöka, logga, utveckla, testa och förbättra våra system och tjänster.

     

    Mottagare som information delas med

    I vissa fall behöver vi dela med oss av dina personuppgifter till andra mottagare. Om vi delar dina personuppgifter ansvarar mottagaren som utgångspunkt för att hantera uppgifterna på ett säkert och korrekt sätt.


    Vi delar personuppgifter med:

    Tjänsteleverantörer

    Vi delar dina personuppgifter med företag som tillhandahåller tjänster för oss, inklusive andra ICA-bolag, t.ex. IT-tjänster eller för att hantera prenumerationsutskick. Dessa företag får endast behandla dina personuppgifter enligt våra instruktioner och får inte använda dina uppgifter för egna ändamål.

    Övriga mottagare

    I vissa fall kan vi dela dina personuppgifter med andra mottagare, om det är nödvändigt för situationen (t.ex. för att uppfylla rättsliga skyldigheter eller för att hantera och bemöta rättsliga krav). Exempel på dessa mottagare är externa rådgivare, myndigheter, domstol, polisen och potentiella köpare eller säljare om vi skulle sälja företaget.

    Detaljerad information om behandlingar

    Här kan du läsa mer detaljerad information kring de olika behandlingarna för dig som användare ›

    Detaljerad information om mottagare som uppgifter delas med

    Här kan du läsa mer detaljerad information kring vilka mottagare vi delar dina uppgifter med ›

     

    Referenspersoner

    Varifrån samlar vi in personuppgifter?

    Dig själv

    Vi samlar in de personuppgifter som du själv lämnar till oss i samband med rekryteringsprocessen.

    Kandidaten

    Vi samlar in de personuppgifter som kandidaten lämnar till oss om dig, till exempel namn, kontaktuppgifter och vilket företag du arbetar för.

     

    Varför behandlar vi dina personuppgifter?

    Kontakt med referensperson

    Vi använder dina personuppgifter för att kontakta dig i syfte att samla in omdömen om kandidaten i samband med rekryteringsprocessen.

    Hantera och bemöta rättsliga krav

    Vi använder dina uppgifter för att hantera och bemöta rättsliga krav, till exempel vid en tvist eller en rättsprocess.

    Uppfylla rättsliga krav

    Vi måste använda dina personuppgifter för att uppfylla rättsliga skyldigheter som gäller för ICA-bolaget. Till exempel använder vi dina uppgifter för att uppfylla förhandlings- och informationsplikt enligt medbestämmandelagen (MBL).

    Drifta och förvalta IT-system, IT-verktyg och dess tjänster 

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att drifta och förvalta IT-system, IT-verktyg och dess tjänster 

    Genomföra utveckling och kvalitetssäkring av IT-system och tillhörande tjänster 

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att genomföra utveckling och kvalitetssäkring av IT-system och tillhörande tjänster 

    Hantera IT-incidenter och problem 

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att hantera IT-incidenter och problem.  

    Hantera säkerhet och risker avseende IT-infrastruktur och IT-tjänster 

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att hantera säkerhet och risker avseende IT-infrastruktur och IT-tjänster.

    Möjliggöra verktyg för den digitala arbetsplatsen.  

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att möjliggöra verktyg för den digitala arbetsplatsen.  

    Mottagare som information delas med

    Leverantörer

    Vi delar dina personuppgifter med våra leverantörer som hjälper oss med till exempel IT-tjänster. Dessa företag får endast behandla dina personuppgifter enligt våra instruktioner och I vissa fall måste vi dela dina personuppgifter med berörda myndigheter, till exempel för att hantera och bemöta alla typer av rättsliga krav (exempelvis i samband med en rättsprocess eller en tvist).

    Fackliga organisationer och arbetsgivarorganisationer

    I vissa fall delar vi dina personuppgifter med fackliga organisationer och arbetsgivarorganisationer. Det gör vi för att:

    • uppfylla de rättsliga skyldigheter som gäller för respektive ICA-bolag (till exempel förhandlings- och informationsplikt vid tillsättning av en chef)
    • hantera och bemöta alla typer av rättsliga krav (till exempel i samband med en rättsprocess eller en tvist).

    Externa rådgivare

    Om det är nödvändigt för att hantera och bemöta ett rättsligt krav kan vi dela dina personuppgifter med externa rådgivare (till exempel advokatbyråer eller andra juristbyråer).

     

    Detaljerad information om behandlingar

    Kontakt med referensperson

    Kategorier av personuppgifter

    • Identitetsuppgifter
    • Kontaktuppgifter
    • Organisatoriska uppgifter


    Laglig grund

    Berättigat intresse . Behandlingen är nödvändig för att tillgodose det rekryterande ICA-bolagets berättigade intresse av att kontakta dig i syfte att hämta in omdömen om kandidaten i samband med rekryteringsprocessen.


    Bevarandetid

    Dina personuppgifter bevaras under rekryteringsprocessen för detta syfte och för en tid om 26 månader därefter i syfte att tillgodose vårt berättigade intresse av att hantera och bemöta alla typer av rättsliga krav.

     

    Hantera och bemöta rättsliga krav

    Kategorier av personuppgifter

    • Identitetsuppgifter, inklusive personnummer
    • Kontaktuppgifter
    • Organisatorisk information


    Laglig grund

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose det rekryterande ICA-bolagets berättigade intresse av att hantera och bemöta rättsliga krav, till exempel vid en tvist och rättsprocesser.

    Behandlingen av personnummer är nödvändig med hänsyn till ändamålet med behandlingen.


    Bevarandetid

    Dina personuppgifter bevaras under den tid som är nödvändig för att hantera och bemöta det rättsliga kravet.

     

    Uppfylla rättsliga skyldigheter

    Kategorier av personuppgifter

    • Identitetsuppgifter, inklusive personnummer
    • Anställningsuppgifter
    • Organisatorisk information


    Laglig grund

    Rättslig skyldighet. Behandlingen är nödvändig för att uppfylla rättsliga skyldigheter som gäller för det rekryterande ICA-bolaget.

    Behandlingen av personnummer är nödvändig med hänsyn till ändamålet med behandlingen.


    Bevarandetid

    Dina personuppgifter bevaras för den tid som är nödvändig för att det rekryterande ICA-bolaget ska kunna uppfylla sina rättsliga skyldigheter.

     

    Drifta och förvalta IT-system, IT-verktyg och dess tjänster  
     

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att drifta och förvalta IT-system, IT-verktyg och dess tjänster. Mer specifikt gör vi det för att:   
     

    • Drifta och förvalta infrastruktur  
    • Tekniskt förvalta ärendehanteringssystem  
    • Tekniskt förvalta HR-applikationer  

      

    Kategorier av personuppgifter:   

    • Identitetsuppgifter  
    • Logginformation  

      

    Laglig grund:   

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att drifta och förvalta IT-system, IT-verktyg och dess tjänster.   

      

    Bevarandetid:   

    Personuppgifter bevaras för detta ändamål så länge det är nödvändigt under ett IT-system eller tjänsts totala livscykel.Bevarandetiden kan komma att variera för respektive IT-system eller tjänst och bero på faktorer som systemets komplexitet, användning och eventuella legala krav.   

     

    Genomföra utveckling och kvalitetssäkring av IT-system och tillhörande tjänster  

     

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att genomföra utveckling och kvalitetssäkring av IT-system och tillhörande tjänster. Mer specifikt gör vi det för att:   
     

    • Utveckla och kvalitetssäkra “digitala kollegor”   
    • Utveckla och kvalitetssäkra ICAs gemensamma kommunikationslösningar  
    • Vidareutveckla och kvalitetssäkra HR & Learningapplikationer  
        

    Kategorier av personuppgifter:   

    • Identitetsuppgifter  
    • Kontaktuppgifter  

      

    Laglig grund:   

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att genomföra utveckling och kvalitetssäkring av IT-system och tillhörande tjänster.   

      

    Bevarandetid:  

    Personuppgifter bevaras för detta ändamål så länge det är nödvändigt för utveckling och kvalitetssäkring av IT-system och tjänster. Bevarandetiden kan komma att variera för respektive IT-system eller tjänst och bero på faktorer som systemets komplexitet, användning och eventuella legala krav.   
     

    För att möjliggöra behandling i ICAs olika testmiljöer kan personuppgifter komma att avidentifieras.   

    Hantera IT-incidenter och problem 
      

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att hantera IT-incidenter och problem. Mer specifikt gör vi det för att:   
     

    • Hantera incidenter för ICAs gemensamma kommunikationslösningar  
    • Hantera incidenter för HR & Learningapplikationer  
        

    Kategorier av personuppgifter:   

    • Identitetsuppgifter  
    • Organisatorisk information   
    • Logginformation   
    • Incidentuppgifter  
        

    Laglig grund:   

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att hantera IT-incidenter och problem.   
     

    Bevarandetid:  

    Personuppgifter bevaras för detta ändamål så länge det är nödvändigt under en IT-incident eller problems totala livscykel. Bevarandetiden kan komma att variera för respektive stöttande IT-system eller tjänst men är i regel uppsatt för att personuppgifter anonymiseras efter 13 månader och permanent raderas efter 3 år.   

    Hantera säkerhet och risker avseende IT-infrastruktur och IT-tjänster  

     

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att hantera säkerhet och risker avseende IT-infrastruktur och IT-tjänster. Mer specifikt gör vi det för att:   
     

    • Hantera informationssäkerhetsincidenter, inklusive personuppgiftsincidenter   
    • Skydda ICAs infrastruktur mot obehörigt och skadligt intrång & nyttjande  
    • Hantera datainsamling för loggning och logguppföljning   

      

    Kategorier av personuppgifter:   

    • Identitetsuppgifter  
    • Organisatorisk information   
    • Logginformation   
    • Incidentuppgifter  
       

    Laglig grund:   

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att hantera säkerhet och risker avseende IT-infrastruktur och IT-tjänster. 
       

    Bevarandetid:  

    Personuppgifter bevaras för detta ändamål så länge det är nödvändigt för att hantera säkerhet och risker avseende IT-infrastruktur och IT-tjänster. För säkerhetsincidenter bevaras personuppgifter under hela incidentens livscykel och anonymiseras efter ett givet datum. Personuppgifter i loggar bevaras för felsökning och incidenthantering under en tid om 13 månader räknat från tidpunkten för logghändelsen.   

    Möjliggöra verktyg för den digitala arbetsplatsen.  

    ICA Fastigheter använder dina personuppgifter för att möjliggöra verktyg för den digitala arbetsplatsen. Mer specifikt gör vi det för att möjliggöra digitalt samarbete både internt och externt  
      

    Kategorier av personuppgifter:   

    Samtliga personuppgifter som kan komma att behandlas under respektive ändamål, där digitala verktyg används som stöd.   

    Laglig grund:   

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att möjliggöra verktyg för den digitala arbetsplatsen.   

     

    Bevarandetid:  

    Personuppgifter bevaras för detta ändamål så länge det är nödvändigt för hantering av verktyg för den digitala arbetsplatsen.   

     

    E-postmeddelanden bevaras under en period om två (2) år räknat från tidpunkten för den senaste kommunikationen i samma konversation.   

    Detaljerad information om mottagare som uppgifter delas med

    Myndigheter

    Hantera och bemöta rättsliga krav


    Kategorier av personuppgifter

    • Identitetsuppgifter, inklusive personnummer
    • Kontaktuppgifter
    • Organisatorisk information


    Laglig grund för utlämnandet

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose det rekryterande ICA-bolagets berättigade intresse av att hantera och bemöta rättsliga krav, till exempel vid en tvist och rättsprocesser.

    Behandlingen av personnummer är nödvändig med hänsyn till ändamålet med behandlingen.

     

    Fackliga organisationer och arbetsgivarorganisationer


    UPPFYLLA RÄTTSLIGA SKYLDIGHETER


    Kategorier av personuppgifter

    • Identitetsuppgifter, inklusive personnummer
    • Kontaktuppgifter
    • Organisatorisk information


    Laglig grund för utlämnandet

    Rättslig skyldighet. Behandlingen är nödvändig för att uppfylla rättsliga skyldigheter som gäller för det rekryterande ICA-bolaget.

    Behandlingen av personnummer är nödvändig med hänsyn till ändamålet med behandlingen.

     

    HANTERA OCH BEMÖTA RÄTTSLIGA KRAV


    Kategorier av personuppgifter

    • Identitetsuppgifter, inklusive personnummer
    • Kontaktuppgifter
    • Organisatorisk information


    Laglig grund för utlämnandet

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose det rekryterande ICA-bolagets berättigade intresse av att hantera och bemöta rättsliga krav, till exempel vid en tvist och rättsprocesser.

    Behandlingen av personnummer är nödvändig med hänsyn till ändamålet med behandlingen.

     

    Externa rådgivare

    HANTERA OCH BEMÖTA RÄTTSLIGA KRAV


    Kategorier av personuppgifter

    • Identitetsuppgifter, inklusive personnummer
    • Kontaktuppgifter
    • Organisatorisk information


    Laglig grund för utlämnandet

    Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att hantera och bemöta rättsliga krav, till exempel vid en tvist och rättsprocesser.

    Behandlingen av personnummer är nödvändig med hänsyn till ändamålet med behandlingen.

    Dela